Tak jsem si v pátek řekl, že bych mohl po dlouhé době provětrat Vikiho. Je (byl) to model malého akrobata, r. 1500mm, kterého jsem koupil v bazaru plně osazeného, ale dlouho nelétaného. Protože létal docela dobře, postupně jsem se z motoru 7,5ccm dostal na nový MVVS 12,7, se kterým to byla opravdu "raketa". Ale zřejmě se nic nemá přehánět, zvláště ne u starého modelu. Při půlvýkrutu prasklo plastové držátko táhla na výškovce a potom už jsem se jenom díval...... Kolmo do země. Výsledek je smutný, Viki je na odpis, bohužel to odnesl i nový motor, kde se poškodil karburátor. Škoda moc hezky chodícího Brna!! :-). Snad s novým karbecem bude opět chodit.
Stalo se. Tak že si trochu polétáme ve dvou. Já se svým skvělým vrzajícím torrem na třístovku, kolega se svým kombatovým mustangem. Pokud se ve vzduchu budete chtít srazit, zřejmě se Vám to jen tak nepodaří. Pokud chtít nebudete, je to jasné. Po srážce torro zvítězil, je v pohodě, u mustanga uražený ocas. Naštěstí je z EPP. A protože už bylo docela pozdě, jeli jsme domů. Druhý den jsme vyrazili ve třech. Nový kolega sebou měl Lasera, 3D éro, které ode mne koupil před půl rokem a létal s ním bez problémů doteď. Pořád s jednou vrtulí!! Opět skvěle chodící brno 15ccm!. Těžko dnes říci, koho napadlo zalétat si dvou s lehkými náznaky kombatu. Vše by bylo v pohodě, kdyby při souběžném letu obou letadel další kolega nezařval "bacha je tam větroň!". No větroň byl ještě na zemi, jen zkoušeli motor. Kolega se lekl, letadlo rychle stočil, druhé éro mu rozeklo konstrukční křídlo a bylo to. Neřízený pád na tvrdou zem. Výsledek je na fotce. Kolega tvrdí, že to dá ještě do kupy, ale nevěřím..... Dvě srážky ve vzduchu během dvou dnů, tak to jsem ještě neviděl... .... Nicméně důsledky nejsou moc příjemné. Takže tolik naše dvoudenní polétání :-)
Kategorie inzerce