Unašeč vrtule
vyrábí se tlakovým litím a následným obrobením nebo pouze obrobením z hliníkové slitiny. Nejčastěji se připevňuje k hřídeli přitažením na kužel. U motorů větších zdvihových objemů se používá spojení pero – drážka.
Vložka válce
samostatný díl motorů klasicky uspořádaných. V uspořádání AAC je pracovní (chromovaná) plocha přímo v odlitku válce. Vložka je vyráběna z kvalitní oceli nebo ocelolitiny a vstupní, přepouštěcí a výfukové otvory jsou do ní vyfrézovány, k dalším úpravám patří kalení, broušení, chromování tvrdým chromem a honování. V provedení ABC je vložka zhotovena z mosazi a pracovní plocha je chromována. V pracovním prostoru se vložka vždy rozšiřuje směrem dolů, u motorů s uspořádáním ABC a AAC píst těsní jen v horní úvrati.
Píst
u špičkových motorů s uspořádáním ABC nebo AAC je zhotoven z hliníkové slitiny s 19 až maximálně 29% křemíku (u špičkových závodních motorů). Použití takových slitin zaručuje minimální tepelnou roztažnost pístů a tím i snížení třecího odporu – vložka válce se po ohřátí roztáhne a motor se uvolní. Takové písty nemívají pístní kroužky, bývají opatřeny po obvodě mazací drážkou. U motorů s příčným vyplachováním musí mít dno pístu tvarovaný deflektor, u motorů s vratným vyplachováním má píst rovné dno. Motory s těsnícími kroužky mívají zpravidla jeden nebo dva pístní kroužky tvaru „L“ z litiny.
Pístní čep
obrobek z oceli, plný nebo dutý, bývá v pístu naražen nebo otočně uložen (i v pouzdrech), jištěn podložkami z drátu, teflonu či hliníku proti vysunutí.
Ojnice
její funkcí je převod přímočarého pohybu pístu na otočný pohyb klikového hřídele. Jedná se o tlakový odlitek nebo obrobek z hliníkové slitiny, výlisek nebo výkovek za studena v zápustce. U lepších motorů bývá opatřena bronzovými kluznými ložisky s mazacími otvory nebo zářezy.
Hlava válce
obrobek z hliníkové slitiny, někdy i tlakově odlitý polotovar. Chladicí žebra jsou často součástí odlitku, vcelku s hlavou bývá i nálitek výfuku. Některé hlavy válce mívají ještě samostatnou vložku, tvořící spalovací prostor. Spalovací prostor může mít různý tvar, nejčastější je půlkulový, v tomto případě je jeho průměr menší, než je vrtání válce. Takto vzniklé osazení způsobuje větší víření palivové směsi a účinnost spalování. V horní úvrati pístu vzniká prostor, fungující jako antidetonační štěrbina. Motory s příčným vyplachováním mívají v prostoru hlavy válce zářez pro deflektor pístu, pro dosažení vyššího stupně komprese.
Žhavicí svíčka
je určena pro napájecí napětí 1,5 V. Šroubuje se do středu hlavy válce (závit standardní W ¼ x 32, délka cca 5 mm). Žhavicí vlákno je slitina platiny a rhodia nebo platiny a iridia, průměr vlákna 0,2 – 0,35 mm a je stočeno do spirál různých délek a průměrů. Tzv. „teplá“ svíčka má spirálu o větším průměru (větší vnitřní vyzařovací prostor), na rozdíl od svíčky „studené“ s menším průměrem spirály, která je umístěna ve vnitřním zúženém prostoru těla svíčky. Některé RC motory mají svíčky se spirálou stíněnou můstkem, pro lepší udržení nízkých volnoběžných otáček.
Kategorie inzerce